نحوه انتخاب اینورتر

نحوه انتخاب اینورتر

 

اندازه گیری درایو فرکانس متغیر (VFD) تنها بر اساس اسب بخار نباید باشد. آیا می دانید برای اطمینان از تعیین اینورتر AC مناسب برای برنامه خود ، باید شش عامل دیگر را نیز در نظر بگیرید؟در نوع سنگین کار مانند اینورتر GD20  اینوت  و سبک ان مانند GD10 اینوت دقت کنید

هنگام انتخاب VFD شش عامل را باید در نظر بگیرید:

بار کامل
اضافه بار
نوع درخواست
ارتفاع
درجه حرارت
فرکانس حامل
برای آشنایی بیشتر با عوامل مختلف ، موارد زیر را بخوانید:

 

بار کامل:

اولین قدم در این فرایند این است که مطمئن شوید درایو می تواند نیازهای فعلی موتورها را برطرف کند. پلاک موتور را برای الزامات Full Load Current بررسی کنید ، سپس اینورترهایی را پیدا کنید که حداقل با این مقدار جریان کار کند. اگر درایو را با تغذیه تک فاز راه اندازی می کنید ، حتماً از درجه بندی درایو برای تک فاز استفاده کنید. درایوهای فرکانس متغیر برای عملکرد تک فاز به طور قابل توجهی کاهش می یابد. توجه: همه موتورهای AC که با VFD ها استفاده می شوند باید موتورهای سه فاز باشند. اینورترها ها همیشه خروجی سه فاز برای موتور ایجاد می کنند ، حتی زمانی که درایو با قدرت تک فاز تغذیه می شود.

اضافه بار:

اطمینان حاصل کنید که درایو می تواند شرایط اضافی را که هنگام راه اندازی یا بارگذاری متناوب اضافی انتظار دارید ، کنترل کند. ممکن است لازم باشد درایو را بزرگتر کنید تا درایویی پیدا کنید که بتواند از عهده آن برآید. بسیاری از برنامه ها به دلیل شروع الزامات یا بارگذاری ضربه ای شرایط اضافه بار موقت را تجربه می کنند. اکثر اینورترهای AC طوری طراحی شده اند که با ۱۵۰٪ اضافه بار به مدت ۶۰ ثانیه کار کنند. اگر برنامه نیاز به اضافه بار بیش از ۱۵۰  یا بیشتر از ۶۰ ثانیه دارد ، توان درایو AC باید بیش از اندازه باشد. توجه: برنامه هایی که نیاز به جایگزینی استارت های موتور موجود با درایوهای AC دارند ممکن است تا ۶۰۰٪ اضافه بار نیاز داشته باشند.

نوع درخواست:

دو نوع کاربرد وجود دارد: گشتاور متغیر (VT) و گشتاور ثابت (CT) و رتبه بندی جداگانه برای هر کدام. از درجه بندی VT برای فن ها و پمپ ها استفاده کنید یا از درجه CT برای نوار نقاله ها و کنترل کلی دستگاه مشورت کنید. دانستن نوع برنامه بسیار مهم است زیرا مشخصات درایو بر این اساس تنظیم شده است. اگر مطمئن نیستید که از کدام یک استفاده کنید ، توصیه می شود با CT همراه شوید.

ارتفاع:

ارتفاعی که در آن از اینورتر استفاده می کنید بر خنک شدن نیز تأثیر دارد. با افزایش ارتفاع ، چگالی هوا کمتر می شود. این کاهش چگالی هوا باعث کاهش خواص خنک کننده هوا می شود. اکثر VFD ها طوری طراحی شده اند که با ظرفیت ۱۰۰٪ در ارتفاعات تا ۱۰۰۰ متر کار می کنند. اگر در ارتفاع بالاتری قرار دارید ، درایو باید بیش از اندازه باشد تا کاهش خنک کننده را جبران کند.

درجه حرارت:

درایوهای AC مقدار قابل توجهی گرما تولید می کنند و می توانند باعث شوند دمای داخلی محفظه از درجه حرارت درایو فراتر رود. ممکن است تهویه محفظه و/یا سرمایش مورد نیاز باشد. برای حداکثر دمای مورد انتظار محیط اندازه گیری/محاسبه کنید.

فرکانس حامل:

به طور کلی ، شما می خواهید به دنبال کمترین فرکانس حامل موتور خود باشید. بیشتر اوقات فرکانس حامل پیش فرض خوب کار می کند ، اما اگر نیاز به کاهش سر و صدای قابل شنیدن ، اتلاف گرما یا مصرف برق دارید ، مطمئن شوید که قادر به تغییر فرکانس حامل درایو هستید.

نحوه انتخاب اینورتر

اشتراک گذاری مطلب :