چرخ خیاطی و انواع آن

چرخ راسته دوز ظریف دوز ZY8800VD

چرخ خیاطی

دستگاه ماشین خیاطی (به انگلیسی sewing machine) ، یک وسیلهٔ شناخته شده است که هم به‌ صورت خانگی و هم صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اولین بار در قرن نوزدهم ساخته شد و برای صنایع لباس و مدلینگ تغییرات زیادی ایجاد کرد. از  ماشین دوخت برای دوختن انواع پارچه‌ها، لباس‌ها، پرده‌ها و سایر موارد استفاده می‌شود، که هر کدام دارای قطعات مخصوص خود هستند. دوختن لباس با استفاده از چرخ خیاطی از نظر اقتصادی مفید است و امکان دارد با هزینه کمتر لباس‌های دلخواه خود را طراحی و دوزید. چرخ خیاطی این امکان را به شما می‌دهد تا با استفاده از تکه‌های کوچک پارچه، لباس‌ها، رو بالشتی و دستمال‌های آشپزخانه را در خانه بدوزید.

 

انواع چرخ خیاطی

چرخ خیاطی صنعتی : به عنوان یکی از بهترین مدل‌های چرخ خیاطی، امکان دوخت با کیفیت بالا را فراهم می‌آورد و به طور گسترده در کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولید لباس استفاده می‌شود. بسیاری از این چرخ خیاطی‌ها برای دوخت مشخصات خاصی طراحی شده‌اند، از جمله چرخ‌های راسته دوز یا سردوز. جنس و بدنه این چرخ خیاطی‌ها از مواد مانند فلز، استیل و فایبرگلاس است که باعث می‌شود وزن آن‌ها افزایش یابد.

چرخ خیاطی خانگی : نسبت به نسخه‌های صنعتی کوچک‌تر و سبک‌تر بوده و دارای قیمتی مقرون به صرفه است. این چرخ‌ها در انواع و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و بعضی از آن‌ها امکانات و ویژگی‌های خاصی دارند که دوخت را آسان‌تر می‌کند. این چرخ خیاطی‌ها قابلیت دوخت به صورت‌های مختلف از جمله ساده، زیگزاگ، گلدوزی، تکه دوزی، دوخت پارچه‌های ضخیم و نازک، زیپ، دکمه و جادکمه و پس‌دوزی را دارند و برخی از مدل‌ها دارای سیستم خودکار سوزن نخ‌کش هستند.

چرخ خیاطی برقی : چرخ خیاطی برقی که پس از ورود چرخ‌های دستی به بازار طراحی شد، سرعت دوخت و دوز را بیش از پیش افزایش داد. این نوع چرخ ، دارای یک موتور است و با فشار دادن پدال، سوزن به حرکت در می‌آید. این ویژگی باعث می‌شود که فرد کنترل بیشتری روی لباس داشته و به راحتی دوخت را انجام دهد.

به نوعی برخی از شرکت‌های تولیدکننده چرخ خیاطی خانگی میزهای متناسب با آن‌ها نیز تولید می‌کنند تا خیاطان بتوانند بدون هیچ‌گونه خستگی و آسیب جسمی از خیاطی لذت ببرند. برخی از چرخ خیاطی‌های حرفه‌ای هم دارای نمایشگر هستند که اطلاعات مربوط به دستگاه را نشان می‌دهند.

 

خرید آنلاین انواع چرخ خیاطی

برای خرید آنلاین چرخ خیاطی می‌توانید از طریق فروشگاه تاراز اقدام نمایید و از راه های ارتباطی مختلف با ما تماس بگیرید.

این فروشگاه مجموعه‌ای از بهترین و جدیدترین چرخ‌ خیاطی‌های خانگی و صنعتی برند قدرتمند زویر را گردآوری کرده است.

بهتر است پیش از خرید محصول قیمت و دیگر لوازم فنی مشخصات و جزییات آن‌ها را به‌طور دقیق بررسی و مطالعه نمایید تا از خرید هر چه دقیق‌تر لذت ببرید.

اشتراک گذاری مطلب :