انواع فنر تشک

  انواع فنر تشک

 

 

 انواع فنر مورد استفاده در ساخت تشک:

۱- فنر پاکتی:

به طور گسترده ای به عنوان فنرهای جیبی شناخته می شوند. کلاف ها شکل بشکه ای دارند و دارای گیج نازکی هستند. جیب های جداگانه هر حلقه را در تشک می پوشانند. از آنجایی که سیم پیچ ها در این نوع فنربندی به هم متصل نیستند. این ساختار باعث می شود که سیم پیچ ها به طور مستقل کار کنند. این ساختار منحصر به فرد فنر پاکتی تاثیر وزن بر تشک را کاهش می دهد. شکم خواب ها نیز می توانند بهترین استفاده را از این تشک ها ببرند.

۲- فنر بونل:

کلاف های Bonnell به شکل مارپیچ هستند و در وسط نازک تر هستند که به سمت انتها ساختار ضخیم تری به خود می گیرد. مرکز فنر به یک فشار نرم پاسخ می دهد و انتهای ضخیم آن پشتیبانی یکنواخت را در سراسر تشک ایجاد می کند. تشک هایی که از فنر بونل Bonnell استفاده می کنند معمولا ارزان تر هستند. با این حال، در مقایسه با تشک های دیگر موجود در بازار، طول عمر کمتری دارند. همچنین به شما کمک می کند دمای بدن خود را نرمال و ثابت نگه دارید. همچنین گرمای بدن را به درستی منتقل می کند و باعث می شود احساس خنکی کنید.

۳_فنر منفصل:

تشک هایی که از این فنر استفاده می کنند به بادوام بودن شهرت دارند؛ فنر منفصل به صورت جداگانه بسته‌بندی می شود . این طراحی باعث پشتیبانی تشک می شود و باعث می شود تشک با خطوط بدن شما مطابقت داشته باشد. برای جلوگیری از درد مفاصل و مشکلات کمردرد می‌توانند از این تشک استفاده کنند. این تکنیک به دلیل سیم‌پیچ های منفصل استفاده شده در تشک ، به سفتی ساختار تشک می افزاید . یکی دیگر از مزیت های توسعه این تشک ها دوام و سهولت انتقال حرکت آن است. ساختار آنها باعث ماندگاری طولانی مدت آنها می شود. همچنین به شما کمک می کند تا وزن بدن خود را به راحتی روی تشک منتقل کنید.

۳_فنر متصل:

فنرها از یک سیم بلند ساخته شده اند که به چندین فنر مجزا تبدیل شده است. این قرقره های مجزا با استفاده از یک توری مارپیچ به هم متصل می شوند. این بند به کنترل حرکت کمک می کند، که به شما استراحتی سالم و آرام می دهد. پیوسته بودن چند سال به عمر تشک می‌افزاید. برخی از تشک ها دارای ردیف های عمودی و موازی سیم پیچ هستند. این نوع ساختار باعث افزایش تراکم قرقره ها شده و توانایی تحمل وزن بیشتر را ممکن می‌سازد. تشک های با سیم پیچ متصل راحت هستند و نسبت به سایر فنرها قیمت مناسبی دارند.

 هر آنچه که باید در مورد تشک فنری بدانید.

تشک های فنری به طور گسترده ای یک نوع سنتی تر از تشک ها در نظر گرفته می شوند. تشک متشکل از چندین سیم پیچ فلزی است که در سرتاسر آن آویزان شده اند که پشتیبانی می کند و با فشار دادن به بدن شما با همان شدت فشار، پشتیبانی می کنند و می توانند به ویژه برای افرادی که در سمت سنگین تری از طیف قرار دارند مفید باشد.

اولین سیم پیچ فولادی که در سال ۱۹۵۷ اختراع شد، در صندلی ماشین استفاده شد. کویل های فنری داخلی در سال ۱۸۶۵ ثبت اختراع شدند و تشک های فنری اولیه چند سال بعد به وجود آمد.
بخش بزرگی از تشک های فنری داخلی که امروزه فروخته می شوند، از انواع فنری هستند. تشک های فنری دارای لایه ای از سیم پیچ ها با تراکم های متفاوت در مرکز هستند. این فنرها پشتیبانی و جهش را همراه با ساختاری به تشک می دهند. عوامل متعددی مانند نوع فنر مورد استفاده، ضخامت فلز مورد استفاده برای ساخت فنر، تعداد فنرهای استفاده شده و تکنیک مورد استفاده برای اتصال آنها. همه به کیفیت تشک شما می افزایند. کلاف های تشک شما با یک لایه فوم همراه با انواع مواد روکش برای افزایش راحتی پوشیده شده است.
هسته، ساخته شده از فنر، به عنوان لایه تکیه گاه برای تشک عمل می کند.

لایه ای که برای راحتی یا لایه اثاثه یا لوازم داخلی طراحی شده است از سه سطح یا لایه تشکیل شده است؛

اول : عایق، به طور کلی از الیاف یا مش ساخته شده است و به نگه داشتن هسته تشک در جای خود کمک می کند.

دوم : از پدهای فیبر یا فوم ساخته شده است و مانند روکش تشک های مموری فوم شما عمل می کند .

آخر : لحاف نام دارد و از الیاف یا فوم سبک تشکیل شده است.

اشتراک گذاری مطلب :